THEOPHOROS

Máté 5:16 Úgy fényljék a ti világosságtok az emberek előtt, hogy lássák a ti jó cselekedeteiteket, és dicsőítsék a ti mennyei Atyátokat.

Az Isten báránya

"Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűnét!2 (Jn 1:29)

Aki fel tudja fogni ennek a kijelentésnek a teljes horderejét, az ismeri azt az utat, mely az örök életre vezet. Az IstenBárányáról szóló kijelentés az  egész bibliai üzenet magva. Mindenütt találkozunk a Bibliában báránnyal, mégpedig a tökéletes Báránnyal

"De Ábrahám különállított a nyájból hét bárányt!" (1 Móz 21:28) A hetes az isteni teljesség száma. Ábrahám hét báránya Isten tökéletes ajándékár, Fiára, a Bárány Jézusra utal. "Legyen a bárány hibátlan..." (2 Móz 12:5).

Azon a páska-éjszakán, az ítélet éjszakáján, a tökéletes Bárány ragyog fel előttünk abban a sok hibátlan bárányban, melyeket alkonyatkor levágtak, hogy a vérükkel, mint mentő jellel meghintsék minden zsidó ház ajtófélfáját és szemöldökfáját; Jézus, a tökéletes Bárány, az egész világ megmentésére! - Dávid és az egész gyülekezet 1000 bárányt áldozott az Úrnak. Ez: 10-szer 10-szer 10. A tízes szám a Bibliában az egész emberiséget jelenti. Jézus, az Isten Báránya, aki az egész világ bűnét hordozta, minden egyes szegény bnösért is áldozati bárány. De nemcsak az egész világért Isten Báránya, hanem érted is, aki tudod, hogy nyomorult és elveszett vagy. "De aki szegény ember, és nem telik neki ennyire, az hozzon egy bárányt jóvátételi áldozatul, felmutatásra" (_3 Móz 14:21).

Egykor én is a bn betege voltam, de segített rajtam Jézus vére. Ujjongva dicsérem hát halálomig a kegyelem áradatát. Azután eljött az idők teljessége.

Keresztelő János hatalmas tömeg előtt prédikált. Hirdette az embereknek, hogy bánják meg bűneiket, s elnyerik a bocsánatot. Hirtelen megállt, s rámutatott valakire a tömegben. Mindenki odanézett, s úgy hallgatták János szavát: "Ímé, az Isten Báránya, aki hordozta a világ bűnét!"

 

I. Miért mondja a Biblia Jézust az Isten Bárányának?

Három alapvető jelentőségű okból:

1. Azért mondja Báránynak, hogy kijelentse a világnak lénye igazát. A bárány az ártatlanság és tisztaság jelképe. Jézus mindenben valóságos embernek bizonyult: meg is kísértetett mindenekben hozzánk hasonlóan, - de bűnbe nem esett. Hogy olyan húsból - vérből való emberré lett, mint mindenki más, annak sokféle, hozzánk hasonló megnyilatkozásásval találkozunk földi életében: sírt (Zsid 5:7; Jn 11:35); megéhezett (Mt 4:2); szomjazott (Jn 19:28); örvendezett (Lk 10:21); elfáradt (Jn 4:6); megkísértette a Sátán (Mt 4:3) - de bűnt nem követett el! Ezért mondja őt az Ige Isten Bárányának. Péter így mondja ezt: "...a hibátlan és szeplőtelen Báránynak, Krisztusnak a vérén" (1 Pt 1:19). Ezért mos tisztává minden bűntől a Jézus vére - és csakis a Jézus vére - mert Ő maga tiszta.

2. Azért mondja Isten Bárányának, hogy megmutassa nekünk az Ő útját. Jézus Isten világos, határozott célkitűzésével jött a földre: hogy itt megölettessék a mi bűneinkért. "Méltó a megöletett Bárány" (Jel 5:12). Megöletése nem volt számára meglepetés, sőt maga mondja szent határozottsággal: "De hiszen éppen ezért az óráért jöttem!" (Jn 12:27). Önként tette le az életét (Jn 10: 17-18), ebben fejeződik ki a bárány igazi lénye; a bárány tudja, mi történik vele, amikor levágni viszik.

A bakok, borjúk vagy disznók mit sem tudnak arról, ha a vágóhídra viszik őket, - de a bárány, szinte emberi módon sír, bizony tudja, hogy mi fog történni vele. "Mivel pedig tudta Jézus mindazt, ami reá vár..." (Jn 18:4). Jézus utolsó leheletéig tiszta öntudatánál volt, elutasította a felkínált mirhás bort is (Mk 15:23).

Másik jellemvonása a báránynak, hogy nem védekezik, ha levágni viszik. A Bárány Jézus így viselkedett szenvedéseiben. Nem hangoskodott, nem kiabált, hanem: "amint a juhot levágni viszik, és amint a bárány néma a nyírója előtt, úgy nem nyitja meg a száját" (Apcsel 8:32).

3. Azért mondja Isten Bárányának, hogy feltárja előttünk győzelmének a módszerét. Jézus győzelme a Bárány győzelme. Nem emberi erőlködéssel, fáradozásokkal vívta ki. Mert van-e gyámoltalanabb lény a báránynál? S valóban Jézus is "...ha meg is feszíttetett erőtlenségből" (2Kor 13:4). Hatalmas kijelentés ez az ige a maga isteni ellentmondásosságában: "Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűnét!" A leggyengébb végzi el a legnagyobbat! Egy törékeny Bárány hordozza a világ legsúlyosabb terhét. Íme a csoda: a gyámoltalan, a tehetetlen adja a legnagyobb segítséget. Azt, hogy mennyire gyenge volt már Jézus, amikor a Golgotára ment, abból láthatjuk, hogy hóhérai kénytelenek voltak az első útjukba került embert kényszeríteni arra, hogy vigye a keresztjét (v.ö. Mk 15:21; Mt 27:32).

4. De mikor már ott függött a kerszten, a hatalom és erő nagyszerű megnyilatkozása kezdődött el az ámuló és reszkető láthatatlan (szellemi) világ előtt. Az Isten Báránya hordozta, elvette a világ bűnét. Micsoda titokzatos erő tette erre képessé a gyenge Bárányt? Isten világot átfogó szeretete állott mögötte. Mert nem azt mondja róla az Írás: "Íme a bárny", - hanem: "Íme az Isten Báránya"! Az Isten szeretete teszi képessé a Bárányt arra, hogy végrehajtsa a mindörökre érvényes áldozatot: magára vette minden ember bűnét és vétkét. Aki már most a Bárányt követi, ugyanezt fogja megtapasztalni: a legnagyobb gyengeségben el tudja végezni a legnehezebbet. Ebben a megvilágításban értjük meg ennek az igének az igazi jelentőségét: "...az én erőm erőtlenség által ér célhoz" (2Kor 12:9). "...az én erőm erőtlenság által végeztetik el" (Károli).

 

II. Miért akarta Isten éppen a Bárány által megváltani a világot?

Vajon nem adatott száműra más út, vagy más mód? Nem lett volna jobb megoldás, ha eltörli a bnbeesett emberiséget és újat teremt? Nem!

Íme három ok, amiért Isten nem ezt a más módott választotta:

1. Azért kellett a Bárány, hogy az Ő neve szent, dicső és áldott maradjon. Istennek nem a Sátán a legfőbb problémája. Azt Ő megsemmisíthette volna szájának egyetlen leheletével. Más megrázkódtatás érte a bűneset miatt a világmindenséget: Isten dicsőségének, szent nevének a megsértése. Ezért akarja Isten lényének legbenső valósága szerint megváltani a világot. Ez pedig: a báránytermészet. Ezzel nyomban félre is állította az ordító oroszlánt és a Báránnyal győzeti le, vagyis saját természetével: szeretettel, szentséggel és igazsággal. A megváltásban, melyet Isten Báránya szerzett meg, Isten nevének szentsége az első, a legfontosabb. Ezért mondja főpapi imájában: "Kijelentettem a te nevedet az embereknek" (Jn 17.6). A Sátán tehetetlen dühét ábrázolja ki prófétailag Dávid és Góliát története. Mikor a félelmes óriással szembeszáll a gyenge kis pásztorfiú, s fittyet hányva fenyegetéseire, szinte az arcába vágja azt, ami itt a legdöntőbb:"Te karddal, lándzsával és dárdával jössz ellenem, de én a Seregek Urának, Izráel csapatai Istenének a nevében megyek ellened, akit te kicsúfoltál" (1 Sám 17:45). Dávidban én a bárányt látom, aki megőrzi az Úr nevének szentségét, dicsőségét és érinthetetlenségét az ellenséggel szemben.

2. Miattad akarta Isten bárány által megváltani a világot. Az egész emberiséget félrevezette az ősi kígyó, megfertőzte a "kígyóméreg". Isten alternatívája a kígyóval szemben a Bárány. A kígyó hozta a halált - a Bárány az életet. A kígyó kevély - a Bárány alázatos. A kígyó a hazugság megtestesítője - a Bárány maga az igazság. A kígyó engedetlenné - a Bárány engedelmessé lett. Nos, ez a kígyótermészet ott van minden emberben már születésekor. Ezért erre a kérdésre: mit kell tenni ahhoz, hogy az ember elkárhozzon? - a válaszom rá: semmit! Csak maradjon olyannak, amilyennek megszületett. Mert sose azért a bűnért kárhozik el az ember, amit elkövetett, hanem azért, mert olyan amilyen! emiatt megy mindenki a kárhozatba, hacsak meg nem tagadja a kígyótermészetét és követi a Bárányt. "... ezek követik a Bárányt, ahova megy" (Jel 14:4). Talán azt mondod erre: én nem tudok védekezni a kígyóméreg ellen. Szenvedélyek, hazugságok uralkodnak rajtam. Halld meg hát: két folyadék van a világon, melyek semmiképpen nem férnek össze: a kígyóméreg és a bárányvér. Valamelyik feltétlenül távozik. És amilyen igaz, az hogy él az Úr, miután legyőzte a kígyót a golgotai kereszten, úgy fog menekülni életedből a kígyóméreg a Bárány vére elől. A Bárány drága, szent vére "méregtelenít".Ezért adott Isten Bárányt. Jézus Krisztus vére megtidztít téged minden bűntől. Íme, ez az IstenBáránya, aki a te bűnödet is elveszi. "De ahol megnövekedett a bűn (kígyóméreg), ott még bőségesebben kiáradt a kegyelem (bárányvér)" (Róm 5:20).

3. Azért akarta az Úr Bárány által megváltani a világot, mert Ő, az élő Isten a Báránnyal azonosítja magát, mintha Ő maga volna az. Előzőleg már mondtam, hogy a Báránnyal mindenütt találkozunk a Bibliában. Most pedig hozzáteszem még azt is, hogy a Biblia utolsó könyve, a Jelenések megmutatja a Bárány leleplezett dicsőségét. Ebben láthatjuk meg, hol van a Bárány helye Istennél. Ritkán említi a Jelenések könyve az Isten trónját a Bárány nélkül. "Az üdvösség a mi Istenünké, aki a trónuson ül, és a Bárányé!" (Jel 7:10)."És megmutatta nekem az életvizének folyóját, amely ragyogó, mint a kristály, s az Isten és a Bárány trónusából ered" (Jel 22:1). "Nem lesz többé átok a városon, hanem az Isten és a Bárány trónusa lesz benne: szolgái imádják őt" (Jel 22:3). Később pedig egyenesen úgy mutatjameg a Bárányt, mint az Isten dicsőségének középpontját, éspedig: örökre! A Jelenések 21-ben Jánosnak csodálatos látomása van a jövőről. Látja az új Jeruzsálemet, amely az Istentől száll alá a mennyből: "Elvitt engem lélekben egy nagy és magas hegyre, és megmutatta nekem a szent várost, Jeruzsálemet, amely az Istentől, a mennyből szállt alá. Benne volt az Isten dicsősége; ragyogása hasonló volt a legdrágább kőhöz, a kristályfényű jáspishoz" (Jel 21:10-11). És mi az az átható fény, amely kisugárzik ebből a mennyei csodavárosból? A 23. vers adja meg rá a feleletet: "Napra sincs szüksége a városnak, sem holdra, hogy világítsanak neki, mert az Isten dicsősége világosította meg, és lámpása a Bárány." 

III. Miért olyan nehéz a Bárányt felismerni?

A veled született kígyótermészeted miatt.Mindent megértesz és elfogadsz? ami a vallással kapcsolatos, csak a Bárányt nem! Így volt Káin is Ábel testvére. Végeredményben ugyanazt tette, amit Ábel: oltárt épített, áldozott, imádkozott, - de kihagyta azt, ami a leglényegesebb, a bárányt (1Móz 4:3). Kevélysége és önigazsága elvakította (v.ö. Zsid 11:4). A helyzet mindmáig nem változott. Tetőtől talpig keresztények vagyunk. Talán egyetlen falu se létezik, ahol ne állna templom. Felekezeten kívülinek lenni nagy szégyen. (Svájcban! Megj.: a ford.) És mégis, a sok millió keresztényből olyan kevesen ismerik a Bárányt. Nem véletlen, hogy egyházi, sőt újabban már szabadegyházi körökben is egyre többet beszélnek a "názáreti Jézusról", de szinte semmit a Bárány Jézusról. Miért nem kell a Bárány? A báránytermészet pontosan ellenkezőjea mi kígyótermészetünknek! A Bárány azt kívánja, hogy add oda az életedet és így örök életet nyersz. A kígyó érvényesülést kínál, és az élet élvezeteit, de ezáltal veszíted el az örök életet. Isten azonban gyűlöli a Bárány nélküli vallást. Gondolkozzunk józanul: ha az örökkévaló Isten a Báránnyal azonosítja magát, nem létezhet örök élet az Isten Bárányán kívül. Félreérthetetlen bizonyítékunk is van erre a Szentírásból.

1. "...és adaték néki hatalom minden nemzetségen, nyelven és népen. Annakokáért imádják őt a földnek minden lakosai, a kiknek neve nincs beírva az életnek könyvébe, a mely a Bárányé, a ki megöletett, e világ alapítása óta. (Jel 13:7-8).

És nem megy abba be semmi tisztátalan, sem a ki útálatosságot és hazugságot cselekszik, hanem csak a kik beírattak az élet könyvébe, a mely a Bárányé. (Jel 21:27). 

Isten a Bárányra bízta az üdvözülők regisztrálását. (v.ö. Jn5:22).


2. A bárábyon kívül nincs világosság: "...és lámpása a Bárány" (Jel 21:23). Nagyon figyelemre méltó, hogy amikor Jézus arról beszél: szükséges újjászületnünk, nem ilyesmit mond: "aki újjászületik az bejuthat Isten országába", hanem: "Bizony, bizony mondom néked: ha valaki újonnan nem születik, nem láthatja az Isten országát." (Ján 3:3).

3. Az újjá nem született embernek még kígyótermészete van, ha külsőleg kereszténynek is látszik. Az újjászületés által kapja meg a báránytermészetet. És csak az láthatja meg egyszer a Bárányt, aki ezt megkapta. "...hasonlóvá leszünk hozzá, és olyannak fogjuk őt látni, amilyen valójában" (1Ján 3:2). Milyen nagyszerű, de ugyanakkor megrázóan komoly ez az üzenet a Bárányról. Nem az döntő kérdés az életedben, hogy melyik egyházhoz tartozol - hanem az, hogy: a Bárányhoz vagy a kígyóhoz?

IV. Miért követik sokan önfejűen a kígyót a Bárány helyett?

1. Annak ellenére, hogy a Bárány legyőzte a kígyót (Jel 12:11)?

2. Annak ellenére, hogy nagy sokaság fog állni a Bárány előtt, amelyet senki meg nem számlálhat, minden népből, nemzetből és nyelvből (Jel 7:9)?

3. Annak ellenére, hogy már nagyon közel van az üdvtörténet egyik legdicsőségesebb eseménye: a Bárány mennyegzője (Jel 19:7)?

A válaszom a 3 kérdésre a következő: Az utolsó időkben  élünk! Ez azt jelenti, hogy a kígyó egyre fokozza a Bárány utánzását, egészen az Antikridztusnak, a tökéletes krisztusutánzatnak a megjelenéséig. És ha a mai ember nem vállalja a Bárány útját, ha gyakorlatban elutasítja a bárányterméészetét, feltétlenül a bárányutánzat áldozatául esik. Azután láték más fenevadat feljőni a földből, a kinek két szarva vala, a Bárányéhoz hasonló, de úgy szól vala, mint a sárkány; (Jel 13:11). Ez a hamis próféta, az Antikrisztus propagandistája, akinek a lénye azonos az Antikrisztussal. Általánosan ismert képpe: a "vadállat"-nak festi le és úgy írja le, mint a kígyó és a Bárány keverékét: "hasonló volt a Bárányéhoz". Ez a "pót"-Bárány teermészetesen lehetetlen (v.ö. 2Kor 11:14; Mt 7:15). Ezért láthatjuk ezt a "vadállatot", amelyik se nem kígyó, se nem Bárány, hanem mindenféle vallásnak az egyesítését, elegyét ábrázolja ki. 

Akinek van füle hallja! Ennek az ökumenikus - "vadállatnak"-nak sok követője van.

Kik követik ezt a "vadállatot"? Nem az istentelenek, aki tagadják Istent! Ezek az elveszettség, a kárhozat szilárd állapotában vannak. Hanem: "similis simile gaudet" = hasonló örül a hasonlónak! Ha a "vadállat" a "bárányhoz hasonlóan" viselkedik, de lénye a kígyóé, tehát: látszat-krisztus, nyilván a látszatkeresztyéneket vonzza magához. 2. Timóteus 3:5 Kiknél megvan a kegyességnek látszata, de megtagadják annak erejét.   Hasonlítanak a Bárányhoz, megvan bennük az istenfélő élet látszata. Minden, ami nem valódi és nem teljes, az egyben érintkezési pont a "vadállat"-tal és az Antikrisztussal.

Természetedben még kígyótermészet van? Úgy beszélsz, mint a sárkány (Jel 13:11)? Az igazságszereteted - valahol a szíved mélyén - csak látszatra épült? Kemény, gőgös szíved alázatosság látszata csupán? Hazugság az egész hitéleted? Valójában belülről egészen más vagy, mint amilyennek kívülről mutatod magad? Ha igen, vedd észre, hogy az állítólagos bárányt, vagyis a "vadállat"-ot követed!

V. Ki követheti a Bárányt?

Lehet, hogy erre a kérdésre te azt mondod: én nem, én túlságosan gyenge vagyok. Csakhogy nem a gyengeséged a te bajod, hanem a csalfaságod! Minden hazugság a "vadállat"-hoz tesz hasonlóvá. Minden imádságod, amelyet elmondasz azért, hogy Isten elvegye a bűnödet - azt a bűnt, amelytől valójában nem akarsz elszakadni - csak a "vadállat"-hoz a Bárány utánzójáhoznköt. - Ki követi a Bárányt? Aki egészen az igazságból akar lenni. " János 10:27 Az én juhaim hallgatnak a hangomra, és én ismerem őket, ők pedig követnek engem. János 10:5 Idegent pedig nem követnek, hanem elfutnak tőle, mert az idegenek hangját nem ismerik." Tehát a nyáj, a bárányok a Bárány hangjára hallgatnak és nem a "vadállat"-éra. Miért? Mert az igazságból valók. mindenki, aki az igazságból való, hallgat az én szavamra." (Ján 18:37). Akarod-e mostantól a Bárányt követni?

Kik az ilyen Bárány követők?

1. Akiik megmosták és megfehérítették ruháikat a Bárány vérével (Jel 7:9-17).

2. Akik a Bárány énekét éneklik (Jel 15:3). Ezek legyőzték a Sátánt a Bárány vére által (Jel 12:11). Ezekhivatalosak a Bárány mennyegzőjének vacsorájára (Jel 19:9). Ezek követik a Bárányt, ahová csak megy (Jel 14:4).

 

Közeledik az utolsó összecsapás a Bárány és a "vadállat" között. Ennek a végső harcnak a kimeneteléről pontosan tájékoztat a Jel 17:14:Ezek a Bárány ellen viaskodnak, és a Bárány meggyőzi őket, mert uraknak Ura [rész 19,16. 1 Tim. 6,15.] és királyoknak Királya; és az ő vele való hivatalosok és választottak és hívek is. vajon te a Bárányhoz vagy a kígyóhoz fogsz tartozni? Mert akkor majd az történik, ami még soha: a Bárány, az Isten szeretetének megtestesítője szörnyű haraggal ítéletet tart azok felett, akik elutasították Őt és a kereszt váltságát.

Jel. 6,15
A föld királyai, a fejedelmek és a vezérek, a gazdagok és a hatalmasok, a szolgák és a szabadok mind elrejtőztek a barlangokban és a hegyek szikláiban, [Ézs 2,19. 21]
Jel. 6,16
és így szóltak a hegyekhez és a sziklákhoz: „Essetek ránk, és rejtsetek el minket a királyi trónuson ülő arca elől, és a Bárány haragja elől, [Hós 10,8; Lk 23,30]
Jel. 6,17
mert eljött az ő haragjuk nagy napja, és ki állhat meg?” [Jóel 2,11; Mal 3,2]
"Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűnét!"
Kövesd a Bárányt! Fogadd el Isten végtelen kegyelmét! Ámen! 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 4
Heti: 25
Havi: 100
Össz.: 9 318

Látogatottság növelés
Oldal: Wim Malgo: Az Isten Báránya
THEOPHOROS - © 2008 - 2024 - theophoros.hupont.hu

Az ingyenes honlapkészítés azt jelenti, hogy Ön készíti el a honlapját! Ingyen adjunk: Ingyen Honlap!

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »